دانلود پروژه مرمت

پاورپوینت مرمت و احیاء عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد تهران (پروژه مرمت)

پاورپوینت مرمت و احیاء عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد تهران (پروژه مرمت)

کد محصول :M16

عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد یا به عبارتی کاخ عشرت آباد پیشین , ساختمانی از دوره قاجار است که در خاور تهران، در میدان عشرت آباد (میدان سپاه) جای گرفته است. این اثر در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۴۶ با شمارهٔ ثبت ۶۴۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. بنابراین در بخش پروژه مرمت سایت تاپ معمار قصد داریم , پروژه مرمت و احیاء عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد تهران در قالب فایل پاورپوینت, ۶۰ اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه تقدیم همراهان عزیز کنیم .

معرفی کاخ عمارت کلاه فرنگی عشرت‌آباد در شرق تهران کنونی و شمال شرقی تهران قدیم بیرون از دروازه شمیران بین نگارستان (میدان بهارستان) و قصر قاجار ( زندان قصر ) جای داشت و در سال ۱۲۹۱ قمری به فرمان ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد. این عمارت در میان باغ عشرت آباد قرار داشت که کاخها و کوشکهای پهناور و بزرگ داشت.

در میانه باغ، حوض و چشمه و فواره‌های گوناگونی وجود داشت و دور تا دور این حوض بزرگ، نزدیک به سی خانه کوچک دو اتاقه به شکل نیم دایره ساخته شده بود که در و پنجرهٔ چوبی آن‌ها به سوی مرکز حوض باز می‌شد و در هر یک از آن‌ها یکی از زنان شاه زندگی می‌کردند. این باغ بیشتر مکان برگزاری مراسم عروسی و تفریحات شاه بود و در آن ساختمان کلاه فرنگی، به صورت برج چهار طبقه ساخته شده بود که پوشش سقف طبقه چهارم از شیروانی و طبقه سوم آن دارای شاه‌نشین با آینه کاری و مقرنس بود. این کاخ از کاخ‌های ییلاقی ناصرالدین‌شاه در بیرون از حصار تهران بود که پس از سرنگونی دودمان قاجار، کاخ و خانه‌های پیرامون آن در اختیار نهادهای نظامی قرار گرفت. این کاخ همچون کاخ سلطنت‌آباد، قصر فیروزه و کاخ نیاوران که در مناطق پیرامونی تهران ساخته شده بودند بیشتر کاربری تشریفات و ییلاقی داشتند. منبع معماری کاخ کاخ عشرت آباد پس از نخستین سفر ناصرالدین شاه به فرنگ ساخته شد. این عمارت با الگوی معماری ایرانی در چهار طبقه بنا نهاده شده‌است. این بنا در دوره‌ای به عنوان خوابگاه انیس‌الدوله یکی از همسران ناصرالدین شاه اختصاص داده شد و در جنوب شرق این عمارت حوض دایره‌ای بزرگی قرار گرفته که آب آن با آب قنات پر می‌شده است.

————————————————————————————————————————————————————————————————–مشخصات محصول:

  • نام محصول:پاورپوینت مرمت و احیاء عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد تهران (پروژه مرمت)
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:60
  • حجم فایل:5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 60000 تومان

  ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پاورپوینت مرمت و احیاء عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد تهران (پروژه مرمت) ،پاورپوینت مرمت،دانلود پروژه مرمت ،پروژه بازسازی عمارت کلاه فرنگی،طرح احیا عمارت کلاه فرنگی ،آسیب شناسی عمارت کلاه فرنگی،دانلود پاورپوینت مرمت،پروژه مرمت،مرمت عمارت کلاه فرنگی،پروژه مرمت عمارت کلاه فرنگی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن