دانلود پروژه مرمتدسته‌بندی نشده

پروژه مرمت و بازسازی مجموعه بازار تبریز به همراه نقشه

پروژه مرمت و بازسازی مجموعه بازار تبریز به همراه نقشه

کد محصول :M89

تفاوت فیزیکی در بازارهای شهرهای سنتی ایران متاثر از ویژگیهای اقلیمی و محیطی هر منطقه بوده که این امر در نوع مصالح وفرمهای به کار گرفته شده در ساخت بازارهای هر منطقه مشهود می باشد اما از لحاظ ویژگیهای فضایی و کارکرد هر فضا در بازارها (عناصر تشکیل دهنده بازار ) وجه تشابهاتی در نقاط مختلف وجود دارد که می توان به راسته ، سرا ، تیمچه و قیصریه اشاره نمود .

راسته بازار

راسته ها که اصلی ترین عنصر بازار محسوب می گردند مسیرهایی سرپوشیده هستند که در دو طرف آنها دکانهایی به صورت به هم پیوسته قرار گرفته اند و شکل و وسعت آنها بستگی به نوع کالایی داشته که در آنها عرضه می شده است ، تقاطع دو راسته به چهار سوق معروف است که از معماری متفاوتی برخوردار بوده وسقف گنبدی شکل آنها جلوه ای زیبا به فضای بازار می بخشد .

سرا چیست ؟

سرا نیز عنصری دیگر از فضای بازار می باشد که عبارتست یک حیاط که حجره هایی به صورت پیوسته حول آن شکل گرفته اند و به لحاظ خصوصیات معماری در شهرهای مختلف متفاوت می باشند در بعضی شهرها آنها دارای معماری ساده ای بوده و درشهرهایی چون اصفهان ، اراک و تهران از معماری زیبایی برخوردار هستند مانند سرای نوذری ، سرای کتابفروشها ، سرای کاشانی در اراک که از فضاهای زیبا و دیدنی در مجموعه بازار اراک هستند .

طور کلی هشت طرح را می توان برای سراها در نظر گرفت که عبارتند از :

– سرا با رواق و ایوان سراسری در همه طبقات

 

– سرا با ایوان سراسری در سه طرف

 

– سرا با رواق و ایوان سراسری و راهروهای داخلی

 

– سرا با رواق و ایوان سراسری در یک طبقه

 

– سرا با رواق و ایوان سراسری در دوطبقه

 

– سرا با مهتابیهای دورتا دور

 

– سرا با ایوان و گوشه های پخ

 

– سرا با صحن سرپوشیده

————————————————————————————————————————————————————————————————–مشخصات محصول:

  • نام محصول: پروژه مرمت و احیاء خانه طبیب زاده اصفهان به همراه نقشه ها
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:112
  • حجم فایل:5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 50000 تومان

  ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پروژه مرمت و بازسازی مجموعه بازار تبریز به همراه نقشه،دانلود پروژه مرمت ،پروژه مجموعه بازار تبریز،طرح احیا مجموعه بازار تبریز ،آسیب شناسی مجموعه بازار تبریز ،دانلود پاورپوینت مرمت،پروژه مرمت، مرمت مجموعه بازار تبریز

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن