دکوراسیون داخلی

آینه های دکوراتیو و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی منزل

 

آينه ها عمق و بعد و نور به اتاق مي دهند. آينه ها همانند پنجره دكوراتيوي هستند كه مي توانيد آن را جابجا كنيد و هر جايي كه دوست داريد نصب كنيد. آينه ها چندين مزيت دارند و مي توانند منعكس كننده و تاييد كننده مناظر و رنگ ها از هنر و اشياء ديوار مقابل باشند.در این مطلب به چند نمونه اثرگذاری آینه در خانه می پردازیم.با تاپ معمار همراه باشید.

  • آينه های هنری

يك آينه مجلل مي تواند نقطه كانوني يك اتاق باشد.  از آينه هاي فوق العاده بزرگ می توان براي انعكاس نور از زير بالكن استفاده کرد. آينه ها همانند آثار هنري هستند. حتي يك آينه بر روي ديواري بزرگ اگر به درستي استفاده شود مي تواند به سادگي زيبايي را به ارمغان آورد.

  • دو برابر كردن فضا

به هر فضايي كه مي خواهيد آن را از لحاظ بصري گسترش دهيد، آينه اضافه كنيد. طراح Celia Berliner مي گويد:” مكان و نحوه قرار گيري دو نكته مهم در استفاده از آينه هستند؛ بايد اطمينان حاصل كنيد كه بازتاب آنها تصوير نامطلوب ايجاد نمي كند و از آينه اي با حداكثر كيفيت موجود استفاده شود. آينه هاي بزرگ  موجب روشن شدن اتاق، درخشندگي مضاعف و افزودن بعد به فضا مي شود.

  • اثر دراماتيك

آينه اي كه تا پايين ديوار برسد اثر چشمگيري در يك فضاي كوچك دارد. استفاده از آينه قدي قاب شده كه بر روي زمين و در حالت تكيه به ديوار استفاده شود، كالايي باور نكردني در بسياري از مكان ها از جمله اتاق خواب، اتاق پذيرايي و حتي در انتهاي راهرو خواهد بود.

  • آينه هنری

شما هرگز به اندازه كافي آينه در منزل نداريد. چيز جديدي را امتحان كنيد؛ بر روي ديوار آينه هاي متعدد آويزان كنيد. اگر از آينه ها در كنار هم بر روي ديوار استفاده كنيد، در واقع همانند آثار هنري آنها را از نظر بصري گروه بندي مي كنيد. اندازه آينه ها بايد با هم و با ديوار متناسب باشد. از نصب آينه كوچك بر روي ديوار بزرگ اجتناب كنيد.

  • هنر طراحی

آينه ها مي توانند فضاي قابل لمس بيشتري به فضا دهند. چيدمان آينه ها بطوريكه با ديگر لوازم خانه منطبق باشند يك كار هنري است. آنها بخش جدايي ناپذير سبك طراحي هستند.  آينه اي كه در جاي مناسب قرار داده شود و قاب جذابي داشته باشد مي تواند موجب افزايش فضاي داخلي شده و زيبايي را منعكس كند.

  • نقطه كامل

آينه ها مي توانند در هر اتاقي از خانه نصب شوند اما نقطه مورد علاقه طراحان دكوراسيون داخلي، ورودي ساختمان است. ورودي ها، اتاق هايي كه فاقد نور طبيعي هستند و محل نهار خوري از جمله مكان هاي عالي براي نصب آينه مي باشند زيرا آينه ها با بازتاب زيباي خود فرصت لازم را براي ايجاد نور پردازي خلاقانه با شمع ها، فضاي موجود، خلاقيت و هنر مي آفرينند.

  • نمايش باغ

اين آينه هم قد ديوار منطقه نهار خوري مدرن را در يك طرح كف باز تعريف مي كند. طراح Andreas Charalambous  آينه را در اين كنج به گونه اي طراحي كرده است كه زيبايي بيش از اندازه در مقابل ديوار به دليل انعكاس نور طبيعي و منظره باغ مجاور را بازتاب كند؛ همينطور اندازه كوچك آپارتمان به صورت بصري افزايش چشمگيري داشته است.

    

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن