دکوراسیون داخلی

نباید های بازسازی خانه

با تغییر نیازهای خانواده و همینطور نیاز به تعمیر و نگهداری یک بنا، بازسازی و یا نوسازی اتفاق می افتد گاهی بازسازی بدون در نظر گرفتن همه نیازها و هزینه کل پروژه و  همینطور عدم برنام ریزی مناسب انجام می شود که این اشتباهات، صدمات و تلفات زیادی از نظر مالی و همینطور کیفیت کار ایجاد خواهد کرد در ادامه با تاپ معماربا ۱۰ اشتباه رایج در بازسازی و همینطور نمونه هایی موفق و الهام بخش از تصاویر بازسازی منزل همراه باشید….

  1. دلایل نامعلوم برای بازسازی

چرا بازسازی می کنید؟ چه چیزی باعث تصمیم گیری شما برای بازسازی شده است؟ آیا مطمئن هستید که می خواهید برخی قسمت های خانه خود را تغییر داده و تمایل دارید برای آن هزینه کنید؟ ارزیابی دلایل بازسازی کاری بسیار اساسی است زیرا تصمیم عجوله و نامعقول خسارات زیادی را در بردارد.

  1. برآورد اشتباه هزینه پروژه

قبل از شروع مراحل کار، بودجه و فهرستی از متریال ها و مصالح و هزینه های لازم را فهرست کنید و اگر مطمئن نیستید، درمورد چگونگی هزینه ها با مشاور یا طراح  مشورت کنید و بعد از اطمینان از بودجه کافی برای کل کار، آن را آغاز نمایید. فراموش نکنید همیشه به بودجه خود پایبند بوده و با طراح و مجری که قادر است با کیفیت مناسب و بودجه شما کار کند بازسازی فضا را انجام دهید و درباره آن به قطعیت برسید.

  1. عدم هماهنگی بودجه و برنامه پروژه

آنچه را که برای نوسازی در ذهن شما شکل گرفته به همراه متریال های مناسب و دلخواه خود را با معمار و همینطور مجری در میان گذاشته  و درباره آنها به توافق برسید زیرا عدم هماهنگی برنامه ریزی برای طراحی دلخواه و بودجه کافی تعادل را بر هم زده و چون طراحی خلاف ذهنیات شما از آب در آمده قطعا نارضایتی ایجاد کرده و سبب آشفتگی و عدم برنامه ریزی مناسب در کار خواهد شد.

  1. بستن قرارداد بدون ارزیابی

انتخاب عاقلانه معمار و مجری پروژه و مشورت با افراد مطلع برای یافتن فرد مناسب و دیدن نمونه کارهای قبلی با نحوه سازماندهی کار و هزینه ها در زمان معین بسیار ضروری است زیرا با انتخاب نامناسب وقت و هزینه زیادی بدون رسیدن به نتیجه دلخواه صرف خواهید کرد.

  1. بازسازی با سلیقه بسیار شخصی و خاص

اگر برای بازسازی از ایده های مختص به خود با سلیقه شخصی تبعیت نمایید ممکن است بعدها برای فروش ملک خود با مشکل مواجه شوید زیرا با سلیقه عموم در تعارض بوده و به همین سبب بهتر است از به کارگیری رنگ های بسیار شاخص یا تم های بسیار شخصی پرهیز  نموده و تغییرات را متناسب  با عوامل زیباشناسی و مبانی دکوراسیون داخلی, و تناسبات فضا تغییر دهید در غیر این صورت برای فروش منزل می بایست دوباره برای بازسازی هزینه زیادی بپردازید.

  1. بازسازی طبق مد و جریانات روز

تبعیت از مد رایج در سبک های دکوراسیون و نوع طراحی برای منزل ایده و همینطور دلیل مناسبی برای بازسازی نیست زیرا ممکن است مد و جریانات روز بسیار کوتاه مدت بر جامعه حاکم باشد و به صورت مداوم تغییر کند به همین دلیل مبنای انتخاب متریال ها یا سبک طراحی روز برای بازسازی نمی تواند گزینه مناسبی باشد زیرا با تغییر مد، نیاز به تغییر آن و تبعیت از مد جدید حاکم بر جامعه احساس می شود.

7.تفکر غلط: بازسازی همه چیز را تغییر می دهد

این موضوع را فراموش کنید که با بازسازی منزل می توانید یک فضا را به فضایی دیگر تبدیل کنید و یا سبک خیلی متفاوتی را در خانه بگنجانید درباره طراحی همه جانبه و سبک دلخواه خود از قبل با معمار مشاوره کنید بعد درباره بازسازی تصمیم گیری نمایید.

  1. کاهش هزینه برای متریال هایی که روکار و قابل مشاهده نیستند

حذف و یا کاهش هزینه برای کیفیت متریال های استفاده شده در قسمت هایی از خانه که قابل مشاهده نیستند و مانند پارکت یا سطوحی مانند دیوار نما ندارند کار بسیار غلطی است زیرا کیفیت متریالها در همه قسمت ها به خصوص در قسمت های درونی و توکار سبب استحکام و مقاومت کافی شده و در صورت عدم توجه و به کارگیری متریال مناسب دوباره کاری و هزینه بیشتری را در بر دارد.

  1. بی توجهی به ایمنی در کار

قبل از شروع کار نقشه منزل را مورد توجه قرار داده و از متخصصین درخواست کنید برای جلوگیری از خطرات احتمالی و بروز خسارت خطرات برق و تاسیسات، محل دیوارهای حامل بار و جای ستون ها را در نظر بگیرند.

  1. عدم توجه به حریم ها و مجوز کار

برای انجام بازسازی و انجام کار در مدت زمان معین و در حیطه حریم های اعلام شده حتما نیاز به اخذ مجوز کار است زیرا در صورت عدم رعایت قوانین ممکن است مجبور به متوقف کردن کار یا دست کشیدن از آن و یا تخریب آن شوید که همه موارد گفته شده هزینه و زمان زیادی را اتلاف خواهد کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن