دکوراسیون داخلی

چطور برای دکوراسیون منزل خود تابلوی مناسب انتخاب کنیم؟

چطور برای دکوراسیون منزل خود تابلوی مناسب انتخاب کنیم؟

از تابلو می توان بعنوان یکی از عناصر اصلی و تکمیل کننده کار یک طراح در دکوراسیون داخلی نام برد. برای تکمیل رنگ و وزن هر بخش از فضای داخلی می توان از انواع تابلوهای دکوراتیو استفاده نمود و یا به عبارت دیگر تابلو در طراحی داخلی نقش کلیدی و تمام کننده ای را ایفا می نماید. کلیه فضاهایی که طراح برای یکایک عناصر آن به دقت وقت گذاشته است بدون وجود اکسسوری و تابلوهای مرتبط با فضای داخلی تکمیل نمی شود و در اصل این آیتم ها جلوه خاصی به محیط پیرامون خود می بخشند.تابلوها در بسیاری از موارد نقش موثری در تکمیل رنگ ها و همچنین ایجاد کنتراست در رنگ های موجود در فضا را بر عهده دارند. تابلوها با چینش های گوناگون در ابعاد مختلف نه تنها زینت بخش دیوارها محسوب می گردند بلکه می توان با انتخاب صحیح رنگ و نقش و نگار تابلو احساس خاص و منحصر به فردی به فضای موجود بخشید که این احساس ،با شدت و ضعف رنگ ها و ابعاد تابلو ها متغیر می باشد. اما چطور برای دکوراسیون منزل خود تابلوی مناسب انتخاب کنیم؟

استفاده از آثار هنری و تابلوهای مختلف در خانه طبیعتا ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد. داشتن یک گالری در خانه آن هم بر روی دیواری پر از تابلوهای مختلف می تواند خستگی شما را از تن بیرون کند. در این میان معمولا شاهد آن هستیم که افراد به دنبال تابلوهایی با ابعاد کوچک تر هستند و کمتر کسی است که به سراغ تابلوهایی برود که بزرگ تر هستند و ابعاد بیشتری دارند.تاپ معمار در این مطلب سعی دارد در رابطه با استفاده درست ازتابلوها برایتان بگوید؛ اینکه کی و کجا می توان از آنها بهترین استفاده را داشت، پس توصیه می کنیم تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

اول از هر چیز باید سبک مورد علاقه تان را انتخاب کنید. در گذشته ای نه چندان دور سبک های زیادی برای تابلو وجود نداشت و بیشتر مردم سبک های کلاسیک را خریداری میکردند. اما امروزه علاوه بر سبک های کلاسیک سبک دیگری نیز با نام سبک مدرن وجود دارد که با استقبال خوبی نیز در بین خریداران مواجه شده است. انتخاب تابلو با سبک مدرن و یا کلاسیک بستگی به سلیقه خریدار دارد اما برای انتخاب هر یک از این سبک ها باید به نوع کاربری ساختمان خود نیز توجه داشته باشید. به طور مثال برای ساختمان های مسکونی بهتر است از تابلو کلاسیک و برای ادارات از تابلو مدرن استفاده شود. برای خرید تابلو به نکات زیر توجه کنید.

انتخاب سایز مناسب تابلو برای دکوراسیون منزل

تابلوی بزرگی که در خانه های مختلف به چشم می خورد معمولا یا یک سوغاتی و هدیه خاص و عزیز است و یا یک نقاشی که خود افراد صاحبش هستند. چیزی که ما می خواهیم بگوییم این است که اگر به دنبال دکوراسیون مینیمال و یا دکوراسیون مدرن در منزل خود هستید می توانید تابلوی بزرگ را از گزینه های اصلی خود در چیدمان منزلتان نظر بگیرید. جالب است بدانید که شما می توانید با کمک تابلو در دکوراسیون منزل کوچک آن هم در ابعاد بزرگ تری از حالت معمول می توانید در بزرگ تر جلوه دادن منزل خود موفق عمل کنید. وجود تابلوهایی که کوچک هستند و در کنار یکدیگر قرار می گیرند به مراتب می توانند فضای خانه و دیوار را کوچکتر از آنچه هست نشان دهد.

 در انتخاب سایز مناسب تابلو دو نکته مهم است:

  • نوع فضا
  • شکل و ابعاد دیوار

انتخاب دیوار خالی مناسب برای تابلو در دکوراسیون

اولین گامی که برای استفاده از تابلوی در دکوراسیون منزل لازم است انتخاب دیوار خالی مناسب است! این بدان معناست که شما دیواری را در منزل خود در نظر بگیرید که بتواند جلوه تابلو در دکوراسیون شما را حفظ کند. فضاهای احتمالی که می توانند جزء گزینه های شما باشند غالبا دیوارهای نشیمن و یا اتاق خواب است. علاوه بر اینها فضای بین دو پنجره هم در بیشتر مواقع می تواند گزینه مناسبی برای نصب تابلوی بزرگ در منزل باشد. دیوارهای کنار در ورودی هم از فضاهایی هستند که توصیه می کنیم برای استفاده از تابلو در دکوراسیون روی آنها حساب کنید.

نکته: قرار دادن تابلو در دکوراسیون آن هم در کنار پنجره هایی که بسیار بزرگ هستند راه حل خوبی نیست، چراکه این نوع پنجره ها تمامی حواس و دقت شما را به خودشان می گیرند و تابلوی شما در این میان بی نصیب می ماند!

رعایت تناسب تابلو در دکوراسیون

با تناسب و تنظیم مبلمان و تابلو در دکوراسیون می توانید به جلوه تابلوی بزرگ خود بیفزایید. شما می توانید مبلمان خود را به سمت مایل به تابلو و یا رو به روی آن قرار دهید تا جلوه تابلو در دکوراسیون شما حفظ شود. اگر دیوارهای خانه شما از ارتفاع کمی بهره می‌برند، می‌توانید از تابلوهایی استفاده کنید که به‌ صورت عمودی بر دیوارها نصب می‌شوند، این‌ گونه از تابلوها منجر به بزرگ ‌تر دیده شدن دیوارها شده و زیبایی زیادی به آن‌ها خواهد بخشید.

انتخاب رنگ تابلو

یکی از نکات مهم در انتخاب تابلو رنگ است. برای این منظور به سبک و رنگ دیگر مبلمان دکوراسیون منزل توجه شایانی باید کرد. قاب باید رنگی متناسب با رنگ و سبک مبلمان شما داشته باشد تا به یک وصله ناجور در دکوراسیون منزلتان تبدیل نشود.در انتخاب تابلو برای فضاهای مختلف منزلتان،سعی کنید از رنگ های متفاوت استفاده کنید تا با ایجاد تنوع، از یکنواخت شدن فضا جلوگیری کنید

سبک تابلو

الزاما نباید تابلوهای نقاشی که از طرح هایی همچون منظره و یا طبیعت برخوردار هستنند را خریداری کنید. طرح های مفهومی که آثار هنرمندان بزرگی نیز هستند میتوانند زیبنده دکوراسیون داخلی باشند. بخصوص برای ساختمان هایی که از دکوراسیون مدرن برخوردار هستند بهتر است از اینگونه تابلو ها استفاده شود.

جذابیت یک تابلو در دکوراسیون منزل

یکی از بهترین راه های استفاده از تابلو در دکوراسیون منزل، انتخاب طرحی است که برای شما جذابیت بصری ایجاد کند. این بدان معناست که شما به سراغ تصاویری بروید که شما را با خودش همراه کند؛ برای مثال تابلویی که با تصویری که دارد شما می توانید خودتان را در آن فضا تصور کنید. وقتی چنین تابلویی در دکوراسیون منزل شما باشد ناخودآگاه به آن خیره می شوید و جلوه آن را حس می کنید.

نحوه خرید تابلو

امروزه برای خرید تابلو مثل خرید سایر اقلام مورد نیاز، امکان سفارش اینترنتی وجود دارد،اما حضور در گالری های هنری و انتخاب وخرید حضوری تابلو بعد از چرخ زدن در فروشگاه و لذت بردن از تماشای آثار هنری دیگر نیز خالی از لطف نیست.    
   

 
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن