دکوراسیون داخلی

نقاشی مدرن ساختمان، از نقاشی سقف تا دیوارهای خانه

نقاشی ساختمان یکی از تصمیماتی است که افراد برای تغییر دکوراسیون خود به آن فکر می‌کنند چرا که در نو شدن فضای خانه بسیار تاثیر دارد. بسیاری از افراد این کار را به متخصصان ماهر می‌سپارند تا خیالشان راحت باشد، و برخی هم خودشان در فکر انجام دادن آن هستند. این مطلب به شما کمک خواهد کرد که رنگ خانه خود را تغییر دهید پس تا آخر بخوانید.

نقاشی ساختمان مدرن

همانطور که سبک ساختمان‌ها به مرور زمان تغییر می‌کند، همه‌ی امور مربوط به ساختمان هم باید به روز شود، نقاشی ساختمان یکی از خدمات مربوط به ساختمان است که با تغییر سبک و فرم ساختمان‌ها تغییراتی را شاهد بوده است. امروزه تنوع رنگ ساختمانی زیاد شده است و با توجه به سبک دکوراسیون ساختمان از آنها استفاده می‌شود. سبک مدرن همانطور که برای معماری، دکوراسیون و وسایل به کار می‌رود در مورد نقاشی ساختمان هم کاربرد دارد. نقاشی ساختمان مدرن؛ در واقع رنگ‌ کردن ساختمان به شیوه‌ای است که با عناصر مدرن همخوانی داشته باشد.

انواع رنگ مورد استفاده برای ساختمان مدرن

از رنگ‌های مختلفی برای نقاشی ساختمان استفاده می‌شود که برخی از آنها در گذشته بیشتر استفاده می‌شدند و برخی جدیدتر هستند. رنگ‌هایی مانند: رنگ پلاستیک، رنگ‌های روغنی براق و مات، رنگ مولتی کالر، رنگ بلکا، رنگ پتینه، رنگ اکرلیک برای نقاشی ساختمان مدرن به کار می‌روند.

رنگ دیوارها و سقف

رنگ دیوارها و سقف خانه، اولین حس را در فردی که وارد خانه می‌شود ایجاد می‌کند، ممکن است از رنگ‌های تیره استفاده کنید و خانه شما فضای آرام و دنجی به نظر برسد و یا رنگ‌ ساختمان شما روشن و دلباز باشد و فضا را بزرگتر نشان بدهد.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان

در انتخاب رنگ مناسب برای دیوارهای ساختمان، نکته‌هایی را مد نظر قرار بدهید تا بتوانید درست انتخاب کنید:

اول، رنگ دیوارها و سقف را انتخاب نکنید!: اگر تصمیم دارید رنگ خانه خود را تغییر دهید، عاقلانه است در ابتدا رنگ مبلمان و دکوراسیون خود را در نظر بگیرید و طبق آنها رنگ مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید.

از نمونه‌های دیگر ایده بگیرید: نمونه‌های مختلفی از رنگ ساختمان و ترکیب رنگ‌های مختلف برای دیوار و سقف را در سایت‌های مختلف ببینید تا بتوانید از آنها برای نقاشی ساختمان خود ایده بگیرید. حتی ممکن است شما از رنگ وسایل دیگر ایده‌هایی برای رنگ دیوارها و سقف به ذهنتان برسد. رنگ‌هایی که به نظرتان جذاب هستند و مناسب برای ساختمان شماست به صورت لیست بنویسید.

رنگ‌ انتخابی را در رنگ‌های خنثی به کار ببرید: رنگ‌های خنثی به ترکیب رنگ خانه شما کمک می‌کنند. با توجه به اینکه دوست دارید کدام قسمت خانه بیشتر دیده شود، باید رنگ مناسبی برای آن انتخاب کنید. مثلا اگر میخواهید دیوار تاکیدی داشته باشید بهتر است ار رنگ‌های خنثی در اطراف آن استفاده کنید.

سقف خانه را چگونه تغییر دهیم؟

یکی از قسمت‌هایی که ممکن است در اولویت برای تغییر دکوراسیون نباشد سقف خانه است در صورتی که با کمی دستکاری در آن می‌توانید تغییر زیادی را در خانه خود احساس کنید. امروزه در طراحی‌های دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها از روش‌های مختلفی برای تزئین و نقاشی سقف استفاده می‌شود از جمله:

۱.سقف کناف:

یکی از روش‌های ایجاد فرم و تزئینات در سقف است که گاهی هم در دیوارها برای ایجاد دیوار تاکیدی و یا پشت تلویزیون به کار می‌رود. این نوع سقف هم برای دکوراسیون کلاسیک و هم مدرن کاربرد دارد.

۲.رنگ سفید و ساده در سقف:

از رایج‌ترین رنگ‌هایی که برای سقف مورد استفاده است و باعث بلند به نظر رسیدن ارتفاع سقف می‌شود. رنگ سفید نور بیشتری را انعکاس می‌دهد و فضا را روشن‌تر نشان می‌دهد. افرادی که علاقه‌مند به استفاده از رنگ‌های دیگر برای سقف خانه نیستند می‌توانند از رنگ سفید برای ایجاد دکوراسیونی مدرن استفاده کنند.

۳.سقف رنگی:

رنگ‌کردن سقف و دیوار خانه با رنگی به جز سفید، امروزه طرفدار بیشتری پیدا کرده است چرا که به خانه شما حس و حال زیادی می‌دهد و بر اساس نوع رنگی که به کار می‌رود باعث می‌شود سقف کوتاه‌تر به نظر برسد. با استفاده از رنگ‌های مدرن که با دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد می‌توانید خانه‌ای مدرن و جذاب داشته باشید.

۴.نقاشی روی سقف:

یکی دیگر از روش‌های تزئین سقف با استفاده از نقاشی روی سقف است که به دونوع می‌توان تقسیم کرد:

۱.نقاشی در سقف‌های کلاسیک: به صورت نقاشی‌هایی با موضوع فرشته، آسمان، ابروباد و پرنده است و همچنین موتیف‌هایی از گل و طرح‌های مختلف، که بیشتر برای ساختمان‌هایی با سقف‌های بلند مانند تالارها، خانه‌های دوبلکس و لوکس استفاده می‌شود. این نوع سقف برای ایجاد دکوراسیون کلاسیک مناسب است.

۲. نقاشی روی سقف به شکل مدرن: در این روش از طرح‌های مختلفی مانند: طرح‌های هندسی، تکرار شونده، راه راه، نقش گلکاری، طرح های برجسته و.. برای سقف استفاده می‌شود.

۵.پتینه کاری ساختمان:

نوعی از نقاشی روی دیوار و سقف است که این نوع پوشش بر روی زیرکاری که می‌تواند رنگ روغن، پلاستیک و یا اکریلیک باشد انجام گیرد. این نوع تزئین نوعی هنر است که در آن دیوار ساختمان به شکل قدیمی در می‌آید. این نوع نقاشی ساختمان تنوع زیادی دارد و در طرح‌های مدرن و کلاسیک به کار می‌رود.

نکته‌هایی برای نقاشی ساختمان

نکته‌هایی که باید برای نقاشی دیوارها و سقف به آنها توجه کنید:

  • اگر تصمیم به نقاشی ساختمان خود گرفته‌اید در ابتدا باید تکلیف سقف را روشن کنید، بعد به سراغ دیوارها بروید.
  • بین رنگ کردن سقف و دیوارها فاصله نیندازید.
  • قبل از شروع به رنگ و نقاشی کردن سقف، همه‌ی لوازم را از اتاق خارج کنید و یا روی آنها را کاملا بپوشانید، چرا که اگر سقف را رنگ کنید از سقف چکه می‌کند و چاره‌ای به جز پوشاندن وسایل نیست.
  • رنگ سفید، متداول‌ترین رنگ مورد استفاده برای سقف است ولی اگر از رنگ‌های دیگر استفاده کنید خانه‌ شما متحول خواهد شد.
  • نوع رنگی که انتخاب می‌کنید (روغنی، اکرلیک، پتینه و..) به نوع عملکرد فضا بستگی دارد. مثلا اگر قصد دارید در آشپزخانه از رنگ استفاده کنید باید رنگ روغنی به کار ببرید تا قابل تمیز کردن باشد.
  • اگر کار نقاشی ساختمان را به شرکت های نقاشی ساختمان می‌سپارید قبل از شروع کار نقاشی راجع به مدت زمان انجام کار و ضمانت کیفیت رنگ به توافق برسید تا مطمئن باشید که کار نقاشی ساختمان شما به موقه تمام می‌شود.
  • برای نقاشی ساختمان از غلطک مخصوص نقاشی به جای اسپری و قلم موی نقاشی استفاده کنید. استفاده از غلتک سطح بیشتری را پوشش می‌دهد و راندمان کار نقاشی سقف را افزایش می‌دهد
  • هزینه نقاشی ساختمان

    میزان هزینه نقاشی ساختمان بر حسب شرایط ساختمان متفاوت است. انجام کار نقاشی ساختمان به شکل‌های مختلف و با کیفیت و ظرافت متفاوت انجام می‌شود که  بر حسب این ویژگی‌ها به درجه‌های یک و دو و سه تقسیم می‌شود. قیمت نقاشی ساختمان به عواملی مانند:

    • متراژ ساختمان
    • نوع رنگ استفاده شده
    • نوع زیرکار دیوار و سقف (گچ- رنگ- کاغذ دیواری)

    بستگی دارد. رنگ ساختمان بر حسب مترمربع و نوع رنگ به کار رفته حساب می‌شود،

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن