دانلود پروژه مرمت

پروژه مرمت و احیاء مقبره پیر عطا تهران به همراه نقشه ها

پروژه مرمت و احیاء مقبره پیر عطا تهران به همراه نقشه ها

کد محصول :M90

معرفی بنا در میان عودلاجان و پامنار، در محله ای معروف به محله یهودی ها، در کوچه مشیرالخلوت ، بقعه‌ پیرعطا قرار دارد که قدمت آن به بیش از دو قرن پیش و به زمان فتحعلى شاه قاجار باز مى‌گردد. کوچه مشیرالخلوت که در شمال بنا واقع شده ، یکی از معابر قدیمی تهران است که در دوران صفویه بنا شده است. مقبره پیر عطا، آرامگاه یکی از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) می باشد که سید العلما پیرعطا نامیده شده است. تاریخ وفات ایشان نامشخص است، اما مقبره و صحن اطراف آن طبق گفته متولی امامزاده در حدود ۲۵۰- ۳۰۰ سال پیش احداث گردیده است. قدمت تاریخی بنا تاریخ حک شده بر لبه بدنه بیرونی دیوار نمای شمالی در حیاط سال ۱۲۱۴ ه.ق را نشان می دهد که سال بازسازی بنا می باشد. نوع مالکیت بنا وقفی است و در تاریخ ۲۲/۵/۸۴ با شماره ۱۳۳۵۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. در حقیقت این بنا به همت خادم جوان آن، یعنى «رحیم طوبایی» دوباره جان گرفت. همه اهالى محل اذعان دارند که این مکان روحانى سال‌ها بود که بصورت مخروبه درآمده بود و با عشق و تلاش طوبایى دوباره ساخته شد. طوبایى که خود و پدرانش در عودلاجان به دنیا آمده‌اند، سال‌هاست در این بقعه زندگى مى‌کند. او درباره وضعیت سابق بنا مى‌گوید: “دیوارها و سقف فروریخته بودند و با ارادتى که به آقا داشتم اینجا را دوباره بازسازى کردم. یک معمار از اصفهان آوردم و با کمک او، هر دو آجرهاى قدیمى را بندکشى کردیم و آن را بصورت کنونى تبدیل کردیم.”

————————————————————————————————————————————————————————————————–مشخصات محصول:

  • نام محصول: پروژه مرمت و احیاء مقبره پیر عطا تهران به همراه نقشه ها
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:65
  • حجم فایل:5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 30000 تومان

۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پروژه مرمت و احیاء مقبره پیر عطا تهران به همراه نقشه ها ،دانلود پروژه مرمت ،پروژه مقبره پیر عطا تهران،طرح احیا مقبره پیر عطا تهران،آسیب شناسی مقبره پیر عطا تهران،دانلود پاورپوینت مرمت،پروژه مرمت، مرمت مقبره پیر عطا

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن