دانلود پروژه مرمت

پاورپوینت مرمت خانه سردار محمد ولی تنکابنی (پروژه درس مرمت)

پاورپوینت مرمت خانه سردار محمد ولی تنکابنی (پروژه درس مرمت)

کد محصول :M9

خانه ظهیرالاسلام عمارتی از دورهٔ قاجار است. این عمارت از آن جهت که خانهٔ مسکونی یکی از سران مشروطه است و با توجه به آن که نمونه‌ای کم نظیر و کامل از بناهای مسکونی دورهٔ قاجار بوده و با توجه به موقعیت قرارگیری در محله‌ای خاص قابل بحث و بررسی است . بنابراین در بخش پروژه مرمت سایت تاپ معمار پروژه مرمت خانه سردار محمد ولی تنکابنی ( ظهیرالاسلام ) تهران در قالب ۱۳۴ اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه تقدیم همراهان عزیز میکنیم .

 معرفی بنا

خانه ظهیرالاسلام عمارتی از دورهٔ قاجار است. این عمارت از آن جهت که خانهٔ مسکونی یکی از سران مشروطه است و با توجه به آن که نمونه‌ای کم نظیر و کامل از بناهای مسکونی دورهٔ قاجار بوده و با توجه به موقعیت قرارگیری در محله‌ای خاص قابل بحث و بررسی ست؛ و از آنجا که این بنا مبین تحول در بناهای کوشکی دورهٔ قاجار و تلفیق با معماری اروپایی است ارزشهایی را برای بنا بدنبال دارد طبق مطالعات این بنا فاقد لوح یا کتیبه‌ای است که تاریخ ساخت آن را مشخص کند، ولیکن با توجه به تلفیق معماری بومی و غربی و سقف شیروانی این خانه گواه بر این است که این کوشک متعلق به  دورهٔ ناصرالدین شاه است مساحت خانهٔ منسوب به ظهیرالاسلام حدود ۲۸۰۰ متر مربع زیربنا با ساختمانی ۳۰۰ مترمربع در دو طبقه شامل یک طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف است که در دورهٔ قاجار ساخته شده است.

تاریخچه بنا

این خانه تاریخی منسوب به « سید جواد العابدین امام جمعه» ملقب به « ظهیرالاسلام»، داماد مظفرالدین شاه است که تقریباً ۱۷ سال پیش به سازمان تامین اجتماعی بخش اداره املاک و مستغلات فروخته شد البته اکنون این خانه با نام خانه سمیعی آذر نیز در میان دوستداران میراث فرهنگی نامیده می شود. دکتر محسن ظهیر امامی متولی «بقعه سر قبرآقا» که آن بنای ارزشمند نیز بتاریخ ۲۸/۵/۱۳۵۱ بشماره ۹۲۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده – مدعی تعلق خانه تاریخی مورد نظر به (پدرش) مرحوم « سیدجواد ظهیر الاسلام» امام جمعه وقت تهران فرزند سید محمد امام جمعه پیشتر و از اخلاف سلسله «امام جمعه»های تهران می داند.مدفن این خاندان گورستانی بوده که به زعم حجت بلاغی در ” تاریخ تهران” « … در نزدیکی دروازه شاه عبدالعظیم (ع) از دروازه های جنوبی تهران» قرار داشت که تا نقاط موسوم به چاله سیلابی و بازار پالان دوزها و غیره امتداد داشت. بر اساس اظهارات دکتر محسن ظهیر امامی پدرش« سیدجواد ظهیرالاسلام » فرزند سیدمحمد امام جمعه از جانب مادرش« اقدس الدوله مظفری قاجار» دختر مظفرالدین شاه و از جهتی نوه ظهیرالدوله (صفا علیشاه) است و لذا به لقب «ظهیرالاسلام» مفتخر و بعد از پدر امام جمعه تهران بود تا اینکه با دربار پهلوی اختلاف پیدا کرد و از این سمت استعفا داده و این کسوت به دامادش مرحوم سید حسن امامی رسید.  

وجه تسمیه

ولی آباد بعلت سر سبز بودن این منطقه در ابتدا گسترش تهران و وجود قنات و درختان سرو- اقاقیا- چنار معروف به ولی آباد بود. در روایتی : به گفته یکی از ساکنان قدیمی محله که این بنا و عمارت زیبا را در سالهای ۱۳۲۰بخاطر دارند که بسیار دلپذیرتر بوده و جلوه ی خاصی به محل داده بود .برخی آن را به سپهداراعظم محمدولی خان تنکابنی نسبت می دهند اما دکتر ظهیرامامی که خود در این خانه متولد شده و خاطراتی فراموش ناشدنی از زندگی در آن دارد، آن را متعلق به پدرش مرحوم سید جواد ظهیرالاسلام امام جمعه وقت تهران می داند. آسیب شناسی بنا معمولا اقدامات ضروری جهت حفاظت آثار باستانی اغلب با تاخیر صورت می گیرند و پیش بینی لازم برای حفظ تداوم و نگهداری آثار باستانی به عمل نمی آید. برای دخالت در آثار باستانی تحت عنوان مرمت لازم است عملکردی فوق العاده ضعیف در حد معاینه یک بیمار به عمل آمده، اطلاعات دقیقی از بیمار بدست آید تا برنامه درمان صحیحی تهیه گردد. اولین برنامه مرمتگر، آماده نمودن اثر هنری برای مطالعه دقیق است که بتواند پس از مطالعه و بذل دقت کافی، مشکلات اثر را یافته و آنها را طبقه بندی نماید. پس از تقسیم بندی مشکلات موجود، علاجها و راه حلهای لازم طبق ضرورت با راه حلهای بدوی آغاز سپس طبقه بندی خواهند شد. طرح مرمت و حفاظت مرمت را می توان همراه معماری به حساب آورد و به این مفهوم از همان زمان که یک بنا شکل می گیرد مرمت آن بنا هم کم کم خود را نشان می دهد به این ترتیب چه در ایران و چه در دیگر ممالک و تمدنها مرمت همواره وجود داشته است مثالهای که در این زمینه برای این سرزمین می توان نام برد به تغییر کاربری چهار طاقی ها و آتشکده ها و کلیساها به مساجد یا به توسعه مساجد مثل مسجد جامع اصفهان و اندود کردن و بررسی سالانه بام ها در بناها اشاره کرد و با استفاده از پشت بند در بیشاپور پس از ساخت بنا برای جلوگیری از رانش طاق . طرح احیاء خانه ظهیرالاسلام فضای موجود فضای صاف و هموار و خالی از هرگونه پوشش گیاهی است هم چنین این قطعه خالی از هرگونه فضایی برای استراحت و صرف غذاست که همین امر سبب عدم رضایت بازدیدکنندگان این قطعه شده با علم به این موضوع برای سایت این ساختمان طراحی انجام دادیم که بتوانم تمام کمبودها را پوشش داده و جذب توریست به این منطقه را بیشتر از پیش کنیم.

فهرست و عناوین اصلی پاورپوینت مرمت خانه سردار محمد ولی تنکابنی (پروژه درس مرمت)

فصل اول : شناخت بنا معرفی کل بنا معرفی بنا با ذکر پلان / نما و مقطع معرفی بنا با ذکر جزئیات عناصر معرفی بستر بنا موقعیت و ابعاد اثر مشخصات پلاک ثبتی اثر مشخصات اثر نمایش خط آسمان پیشینه تاریخی معرفی بستر و منطقه قرارگیری اثر زمین شناسی آب و هوا مناطق شهری تحولات مهم وتأثیرگذار محله از بدو شکل‌گیری تاکنون مرکزیت حکومتی مرکزیت تاریخی نظام کالبدی فعلی بافت بناهای شاخص اطراف بنا

فصل دوم : آسیب شناسی تعاریف آسیب شناسی آسیب شناسی فضاهای داخلی آسیب شناسی فضاهای خارجی

فصل سوم :‌ طرح مرمت طرح مرمت و طرح حفاظت تئوریسین های مشهور مرمت لیست اقدامات مرمتی لیست اقدامات در طرح مرمت با ذکر دیتیل اجرایی

فصل چهارم : طرح احیاء طراحی سایت پلان طراحی کلی سایت و فضای بیرونی بنا

————————————————————————————————————————————————————————————————–مشخصات محصول:

  • نام محصول:پاورپوینت مرمت خانه سردار محمد ولی تنکابنی (پروژه درس مرمت)
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:۱۳۴
  • حجم فایل:5 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

  ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پاورپوینت مرمت خانه سردار محمد ولی تنکابنی (پروژه درس مرمت) ،پاورپوینت مرمت،دانلود پروژه مرمت ،پروژه بازسازی،طرح احیا خانه سردار محمد ولی تنکابنی ،آسیب شناسی خانه سردار محمد ولی تنکابنی ،دانلود پاورپوینت مرمت،پروژه مرمت،مرمت خانه سردار محمد ولی تنکابنی،خانه ظهیرالاسلام،مرمت خانه ظهیرالاسلام،پروژه مرمت خانه ظهیرالاسلام

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن