رساله کارشناسی ارشد معماری

آموزش تدوین و نگارش رساله و پایان نامه معماری

آموزش تدوین و نگارش رساله و پایان نامه معماری

کد محصول :T56

یکی از مشکلات اصلی دانشجویان معماری، نگارش صحیح و اصولی رساله معماری می باشد، راهنمای نگارش رساله در مقطع کارشناسی جهت انجام یک پروژه موفق ضروری می باشد. یک پروژه موفق مستلزم تعیین دقیق موضوع ، جمع آوری مدارک و اسناد مربوطه به آن ، تنظیم و تحلیل مدارک ، نتیجه گیری و استفاده از نتایج حاصله در طراحی و ارائه کلیه دستاوردهای پروژه در قالب نقشه ، تصاویر و ماکت است . بنابراین در این بخش قصد داریم نحوه صحیح نگارش رساله معماری یا آموزش تدوین و نگارش رساله معماری را برای شما عزیزان به صورت رایگان به نمایش بگذاریم .

ویرایش رساله معماری

همراهان و دانشجویان عزیز معماری استفاده از راهنمای نگارش رساله معماری میتواند جهت انجام یک پروژه معماری موفق برای شما بسیار مفید باشد. یک پروژه موفق مستلزم تعیین دقیق موضوع،جمع آوری مدارک و اسناد مربوط به آن، تنظیم و تحلیل مدارک، نتیجه گیری واستفاده از نتایج حاصله در طراحی و ارائه کلیه دستاوردهای پروژه در قالب پلان ها،تصاویر و ماکت مربوطه است.

شیوه نگارش پایان نامه معماری

سادگی و وضوح بیان مطالب در تنظیم گزارش نهایی و توجه به آیین نامه نگارش بسیار مهم میباشد. رعایت نکات زیر در هنگام نگارش ضروری است .

 

اجزاء و ترتیب بخشهای رساله معماری :

روی جلد رساله

صفحه بسم الله

صفحه عنوان

صفحه تشکر و اهداء

صفحه چکیده

پیشگفتار

تقدیر و تشکر

فهرست مطالب

فهرست جدولها

فهرست شکلها

متن اصلی

پلان ها ، تصاویر طرح و ماکت

منابع و مأخذ

پیوستها – در صورت وجود

چکیده انگلیسی

صفحه عنوان انگلیسی

جلد آخر گزارش طرح نهایی – روی جلد انگلیسی

متن اصلی :

مطالب باید در صفحات A4 سفید به صورت عمودی باشند. متن اصلی شامل فصل ها و هر فصل شامل بخش یا گفتار میباشد.

پاورقی یا زیرنویسی :

در صورتی که یک عبارت یا واژه نیاز به توضیح خاصی داشته باشد، توضیح مربوطه را میتوان به صورت زیر نویس یا پاورقی در همان صفحه ارائه نمود .

شماره گذاری :

شماره صفحات آغازین از اول گزارش تا اول متن اصلی با اعداد و به صورت حروف نوشته شوند.

جدولها و شکلها :

تمامی شکلها، پلان ها و جدول ها باید با کیفیت مناسب تهیه و ارائه شود. نامیده میشوند. » شکل « کلیه تصویرها، نمودارها، و منحنیها با عنوان تمامی شکلها و جدولها باید به ترتیب نمایان شدن در هر فصل شماره گذاری شوند .

نحوه ارجاع در متن :

ذکر منابع بلافاصله پس از خاتمه جمله و قبل از نقطه پایانی در داخل پرانتز با معرفی نام نویسنده و سال انتشار تعریف میگردد. مانند: ( صالحی، ۲۷۳۱ ). جزییات معرفی منابع ( به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی نویسندگان ) در فهرست منابع ذکر میگردد

فهرست منابع :

فهرست منابع به آن دسته از منابع اتلاق میگردد که به صورت کتابشناسی و یا استفاده ی غیر مستقیم از آن بهره گرفته شده است . فهرست مآخذ به آن دسته از منابع گفته میشود که به صورت مستقیم از آنها استفاده شده است .

ارائه پلان ها در پایان نامه معماری

کلیه پلانهای معماری شامل: سایت پلان، پلانها، نماها، مقاطع، پرسپکتیوها و جزییات لازم میباید دارای شناس نامه بوده و در آنها نام نقشه، مقیاس نقشه مقیاس خطی ، جهت شمال، نام پروژه، نام دانشجو، نام استاد راهنما و نام دانشگاه قید گردد. ارائه نقشه ها، دیاگرامها، و پرسپکتیوهایی که باعث معرفی فرایند طراحی ، معرفی نکات فنی در رابطه با سازه و تاسیسات و نیز درک بهتر از کانسپت شکل گیری طرح باشد توصیه میگردد . مناسب است که نقشه های نهایی در گزارش پس از فهرست منابع و در انتهای گزارش معرفی شوند .

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

آموزش تدوین و نگارش رساله و پایان نامه معماری 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن