رساله کارشناسی ارشد معماری

رساله مجتمع تجاری چند منظوره با رویکرد تعاملات اجتماعی ( رساله کارشناسی ارشد )

رساله مجتمع تجاری چند منظوره با رویکرد تعاملات اجتماعی ( رساله کارشناسی ارشد )

کد محصول :T43

پروژه طراحی مجتمع تجاری یکی دیگر از مقوله های اصلی در طول دوره تحصیلی دانشجویان رشته معماری میباشد . که توسط اساتید این رشته درخواست میشود . برای طراحی یک پروژه کامل مجتمع تجاری نیاز به داشتن اطلاعات در زمینه برنامه فیزیکی مجتمع تجاری و همچنین بررسی نمونه های موردی میباشد . بنابراین در بخش رساله معماری سایت تاپ معمار ,رساله مجتمع تجاری چند منظوره با رویکرد تعاملات اجتماعی ( مقطع کارشناسی ارشد ) در قالب ۱۳۰ صفحه قابل ویرایش جهت ارائه تقدیم همراهان عزیز میگردد .

طراحی مجتمع تجاری

مراکز خرید و مجتمع های تجاری از جمله جاهایی محسوب میشود که مردم بیشتر در آنجا تجمع زیاد دارند و جزو مکان هایی هستند که معمولا در بیشتر ساعات شبانه روز مشغول فعالیت اند. شکل گیری مراکز تجاری در شهرها همواره با روند و توسعه شهری هماهنگ بوده است. در گذشته مجتمع های تجاری با فرم و اشکالی که امروزه دیده می شود وجود نداشته و کلیه خدمات تجاری در قالب بازار به شهروندان ارائه می شده است. آنچه مراکز خرید، پاساژها و اماکن تجاری جدید بازارها متمایز می کند، نبود فضاها و مکان هایی غیر تجاری در این مراکز است به این معنی که مراکز تجاری صرفا عرصه تبادل اقتصادی نیستند بلکه عرصه تعامل اجتماعی نیز هستند.

پروژه کامل مجتمع تجاری چند منظوره

مجتمع های تجاری چند منظوره که در آن ها می توان علاوه بر خرید، ساعاتی را هم برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت و بازی کودکان از جمله : گیم نت،کافی شاپ، فورت کورت، سالن های سینما را نیز به همراه خانواده گذراند. تفکر تاسیس یک مرکز تجاری در یک مجموعه شهری بازتابی از رشد فیزیکی و اجتماعی آن می باشد. مراکز خرید نسبت به مغازه های انفرادی به علت تمرکز کالا های گوناگون و مقایسه سریع آن ها توسط خریداران و همچنین به علت وجود امکانات رفاهی خدماتی مزایای فراوانی دارند. جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه در خرید و نیز کاهش آثار سوء زیست محیطی ،اقتصادی، ترافیکی و اجتماعی حاصل پراکنندگی مغازه های انفرادی از جمله مزایای این گونه مراکز خرید است که در نهایت، باعث جذب خریداران به این گونه مراکز و اماکن و رونق اقتصادی آنها می گردد.

هدف رساله طراحی مجتمع تجاری چند منظوره با کاربری های تکمیلی تجاری تفریحی و فرهنگی، ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا، دریافت خدمات، تفریح و تفرج و ارتباط انسانی با یکدیگر است . در ادامه با ما همراه شوید .

فهرست و عناوین اصلی رساله پایان نامه مجتمع تجاری چند منظوره با رویکرد تعاملات اجتماعی

فصل اول : کلیات تحقیق

بیان مساله                ۵

 

ضرورت و اهمیت  تحقیق:    ۶

 

بیان اهداف              ۸

 

فرضیات تحقیق       ۹

 

پرسش های محوری                ۹

 

روش تحقیق :          ۹

 

فصل دوم: مبانی نظری و بررسی مصادیق و نمونه ها

تعریف بازار- ادبیات بازار     ۱۱

 

واژه شناسی بازار    ۱۳

 

واژه بازار از منظر لغوی       ۱۴

 

مفهوم کیفیت در فضای تجاری               ۱۶

 

مفهوم کیفیت فضایی               ۱۹

 

نظم نور در خوانایی نظام دسترسی بازار               ۲۰

 

روند شکل گیری فضای کالبدی بازار    ۲۳

 

خصوصیات فضایی و کالبدی بازارها    ۲۵

 

پیشینه بازارهای ایران            ۲۸

 

شناخت انواع مراکز تجاری    ۳۰

 

شناخت مراکز خرید معاصر در ایران    ۳۶

 

مطالعات تطبیقی      ۳۹

 

مجتمع تجاری تفریحی مسکونی ستاره فارس         ۳۹

 

مجموعه عظیم تجاری تفریحی توریستی خلیج فارس(شیراز)               ۴۳

 

مجتمع تجاری میلاد نور         ۴۷

 

مجتمع تجاری Galeries Lafayette    ۴۹

 

مجتمع تحاری تفریحی  Euralille centre commercial    ۵۲

 

مجتمع تجاری تفریحی   City Centre   ۵۵

 

بخش سوم: رویکرد تعاملات اجتماعی     ۵۸

 

الگوی انسانی در حوزه رفتار و محیط   ۵۸

 

الگوی ماشین انگاری              ۵۸

 

الگوی رفتار انسان  ۵۸

 

الگوی بوم شناختی یا الگوی نظام های اجتماعی انسان         ۵۸

 

صاحب نظران با رویکرد تقویت تعاملات اجتماعی              ۶۰

 

تعاملات اجتماعی و امکان شکل گیری رویدادها   ۶۲

 

دسته بندی فاکتورهای موثر برشکل گیری و افزایش تعاملات اجتماعی               ۶۳

 

ساختار اجتماعی- سیاسی شهر                ۶۳

 

ساختار کالبدی-فضایی             ۶۴

 

عاملی روانی-اجتماعی استفاده کنندگان از فضا      ۶۶

 

بررسی فاکتورهای موثر برشکل گیری و افزایش تعاملات اجتماعی    ۶۷

 

قلمرو       ۶۷

 

انواع قلمرو:            ۶۸

 

قلمرو ثانویه            ۶۹

 

قلمرو عمومی          ۷۰

 

واکنش به تجاوز به قلمرو       ۷۱

 

رفتار قلمروی سازوکاری برای نظارت بر روابط اجتماعی  ۷۱

 

ازدحام      ۷۲

 

خلوت      ۷۲

 

حس تعلق ۷۴

 

-نیاز تعلق به مکان:                ۷۴

 

تعلق روحی-روانی:                ۷۶

 

فصل سوم: مطالعات بستر طرح و معرفی  و تحلیل سایت

استان البرز              ۷۸

 

تصویر ۳-۱ : استان البرز ، شهرستان کرج           ۷۹

 

پیشینه تاریخی         ۷۹

 

موقعیت شهر کرج   ۸۰

 

ریشه‌یابی نام            ۸۰

 

مراحل گسترش تاریخی           ۸۱

 

موقعیت جغرافیایی  ۸۲

 

ارتفاعات استان البرز              ۸۲

 

عرض جغرافیایی    ۸۲

 

منابع آبها(منابع رطوبتی)       ۸۲

 

توپوگرافی               ۸۳

 

آب های زیرزمینی  ۸۳

 

اقلیم و آب و هوا     ۸۳

 

رطوبت هوا            ۸۳

 

دما           ۸۴

 

بارندگی   ۸۴

 

باد            ۸۴

 

انالیز سایت              ۸۵

 

تصویر-۳-۲- موقعیت سایت در ایران   ۸۵

 

تصویر-۳-۳-موقعیت سایت در استان البرز           ۸۵

 

مکان یابی سایت      ۸۶

 

تصویر- ۳-۴- موقعیت سایت در شهر کرج           ۸۶

 

موقعیت سایت         ۸۶

 

تصویر-۳-۵- همجواری ها    ۸۷

 

تصویر-۳-۶- مساحت سایت   ۸۷

 

تحلیل سایت             ۸۸

 

فصل چهارم : ضوابط و استاندارد های طراحی

استانداردها، ضوابط طراحی بناهای اداری- تجاری              ۸۹

 

استانداردهای بخش تجاری      ۸۹

 

مبلمان و طراحی داخلی فضاها               ۸۹

 

نور‌پردازی              ۹۰

 

آکوستیک ۹۰

 

انعطاف‌پذیری مراکز تجاری   ۹۰

 

ویترین     ۹۱

 

فضای سبز              ۹۲

 

ضوابط و مقررات مراکز تجاری           ۹۲

 

استانداردهای بخش اداری       ۹۳

 

ساختارهای سقف     ۹۴

 

سیرکولاسیون          ۹۶

 

نور در فضاهای تجاری          ۹۹

 

زیبا شناسی              ۱۰۲

 

اقدامات آکوستیکی   ۱۰۲

 

سرانه و برنامه فیزیکی طرح ۱۰۳

 

فضاهای نمایشگاهی                ۱۰۵

 

پارکینگ ۱۱۰

 

رفاهی – خدماتی     ۱۱۱

 

فصل پنجم: معرفی روند طراحی و ارائه طرح پیشنهادی

طراحی سازه:          ۱۱۴

 

سازه طرح               ۱۱۴

 

سقف کاذب              ۱۱۴

 

مصالح بنا                ۱۱۴

 

تجهیزات فنی و تاسیسات        ۱۱۴

 

سیستم تهویه            ۱۱۴

 

سیستم برق:             ۱۱۴

 

مقابله با آتش سوزی:               ۱۱۵

 

ویژگی های طرح    ۱۱۵

 

عوامل موثر در طراحی مجموعه          ۱۱۶

 

دسترسی های مجموعه           ۱۱۶

 

ارائه ی مفهوم (concept ) و ایده ی طرح           ۱۱۷

 

رواق       ۱۱۷

 

طبیعت     ۱۱۷

 

سایر ایده های شکل دهنده       ۱۱۷

 

شکل گیری طرح    ۱۱۹

 

ایده های اولیه          ۱۱۹

 

ایده اصلی                ۱۱۹

 

آنالیز ایده اصلی       ۱۱۹

 

چگونگی رسیدن از ایده به طرح نهایی  ۱۱۹

 

طرح نهایی              ۱۲۰

 

تکمیلی :

رساله معماری پیش رو که هم اکنون با عنوان رساله مجتمع تجاری چند منظوره با رویکرد تعاملات اجتماعی مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در فروشگاه معماری سایت تاپ معمار جهت ارائه تقدیم همراهان عزیز میگردد . شما میتوانید با خرید و دانلود فوری رساله کامل مجتمع تجاری چند منظوره برای تدوین و انجام پایان نامه مجتمع تجاری چند منظوره با رویکرد تعاملات اجتماعی خودتان مورد بررسی و تحقیق قرار دهید .

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول:رساله مجتمع تجاری چند منظوره با رویکرد تعاملات اجتماعی ( رساله کارشناسی ارشد )
  • فرمت فایل:wordواتوکد
  • تعداد صفحات:۱۳۰ 
  • حجم فایل:35 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 80000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

رساله مجتمع تجاری چند منظوره با رویکرد تعاملات اجتماعی ( رساله کارشناسی ارشد ) ، رساله مجتمع تجاری چند منظوره, پروپوزال مجتمع تجاری چند منظوره ، طراحی مجتمع تجاری چند منظوره , برنامه فیزیکی مجتمع تجاری چند منظوره , دانلود مجتمع تجاری چند منظوره ، رساله پایان نامه مجتمع تجاری چند منظوره، رساله مجتمع تجاری چند منظوره ،مطالعات مجتمع تجاری چند منظوره ، ضوابط طراحی مجتمع تجاری چند منظوره

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن