دسته‌بندی نشده

پاورپوینت مرمت مدرسه صالحیه قزوین ( پروژه درس مرمت )

پاورپوینت مرمت مدرسه صالحیه قزوین ( پروژه درس مرمت )

کد محصول :M15

حفاظت و مرمت در معنای فلسفی، به معنای نگه داشتن و حفظ حقیقت بودن اثر و جلوگیری از نابودی آن است. در اصطلاح فلاسفه، وقتی ویژگی‌های آثار تغییر می‌کند، جوهرشان‌ به همان صورت اولیه باقی می‌ماند. هر ساختن و آفرینشی، خود نوعی حفاظت و مرمت است و مرمت، شناخت خود اصلی یا حقیقت و رمز اثر در ورای ظاهر اثر است مرمت پیش از آنکه فقط کنشی برای نگهداری اثر باشد، مقوله ای فرهنگی و شناختی است، یعنی برای حفظ یک اثر باید اصل آن را فهمید. بنابراین در بخش پروژه مرمت سایت تاپ معمار پروژه مرمت مدرسه صالحیه قزوین ۸۱ اسلاید جهت ارائه تقدیم حضورتان میگردد . پروژه مرمت ابنیه تاریخی قزوین مرمت اثر هنری به معنای درک دوباره حقیقت آن در دنیای جدید و نسبت های متحول شده است. هنر خود کشف حقیقت است، اما حفاظت و مرمت درک دوباره همان کشف دوباره، خلاقیت و پویایی نیز وجود دارد. نخستین گام در انجام یک فرآیند علمی، شناخت و به دست آوردن عوامل مؤثر برفرآیند است. معمولاً برای حفاظت و مرمت هر اثر، باید عواملی مانند خلاقیت و کیفیت طرح، فن ساخت، قدمت، بهره وری، مدیریت نگهداشت، چگونگی ادغام دوباره اثر در محیط یا وضعیت اثر در رابطه با بستر محیطی را در نظر گرفت. دستیابی به این عوامل، نتیجه چهار قرن بحث و تحقیق تاریخی، هنری و فلسفی بوده که به دو تحول علمی مربوط به هم بستگی داشته است. یکی دگرگونی در گذر زمان، اندیشه و هویت تاریخی؛ و دوم اصالت و خصوصیاتی که یک اثر را در گذر زمان و مفهوم هنر، “معتبر” و “منحصر بفرد” کرده است. معرفی بنای تاریخی مجموعه صالحیه قزوین مدرسه صالحیه قزوین به استناد کتیبه ای که بر سردر آن بوده، در سال ۱۲۴۸ هجری قمری توسط حاج محمد صالح برغانی قزوینی از علمای پارسا و پرهیزکار قزوینی ساخته شده است. این بنا با وسعتی حدود ۴۶۷۰ متر مربع یکی از بزرگترین مدارس علمیه ایران و از عظیم‌ترین مدارس فلسفی شیعه در قرن سیزدهم هجری به شمار می رفته است. مسجد و مدرسه صالحیه مسجد و مدرسه صالحیه در جانب غربی بازار قزوین و در محله دیمج در غرب خیابان مولوی واقع شده است که از محدوده‌های بسیار ارزشمند بافت تاریخی شهر قزوین به شمار می رود. مسجد در شمال مدرسه قرار گرفته و ورودی آن از خیابان مولوی می باشد. مدرسه دارای میانسرا ( حیاط) بزرگی می‌باشد که فضاها در اطراف آن آرایش پیدا کرده اند. این بنا سه اشکوبه بوده و اشکوبه زیرین به صورت گودال باغچه ساخته شده است. در اشکوب میانی و فوقانی، حجره‌ها با یک ایوانچه رو به میانسرا قرار گرفته اند. فضاهای اصلی بنا که در واقع همان مدرس‌ها می باشند در محورهای اصلی بنا جای گرفته اند. پروژه مرمت مدرسه صالحیه قزوین پروژه مرمت از ابتدای سال ۱۳۸۸ آغاز شده است که در دو بخش دنبال می شود. بخش اول شامل مرمت مسجد مدرسه با رویکرد احیا کاربری اصلی بنا است. بخش دوم با رویکرد پاسخگویی به نیازهای معاصر و ارتقا کیفیت آموزش علوم اسلامی و با توجه به ضابطه‌های سازمان میراث فرهنگی طراحی شده است. این بخش شامل فضاهایی همچون کتابخانه، سالن اجتماعات، کلاس درس، و پارکینگ می‌باشد که در مراحل آتی پروژه اجرا خواهد شد.

  فهرست و عناوین اصلی پروژه مرمت مدرسه صالحیه قزوین

مقدمه  

موقعیت جغرافیایی

  روند توسعه کالبدی شهر

  ویژگی های اقلیمی

  توپوگرافی  

حوادث مهم  

مجموعه صالحیه قزوین

  مشخصات بنا  

معرفی بنای تاریخی مدرسه صالحیه

  پروژه مرمت

  نقشه های معماری

  مراحل اصلی یک پروژه مرمت

  آسیب شناسی  

روشهای شناسایی عوارض و عدم تعادلها

  پیشنهاداتی جهت بهبود کارهای مرمتی   

عملیات جهت حفظ  بناها

  شناخت سازه بنا  

جدول آسیب شناسی بنا  

توضیحات آسیب شناسی  

روشهای اجرای آسیب شناسی

  استراتژی احیا

  اهداف جنبی

————————————————————————————————————————————————————————————————–مشخصات محصول:

  • نام محصول:پاورپوینت مرمت مدرسه صالحیه قزوین ( پروژه درس مرمت )
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:۸۱
  • حجم فایل:5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 80000 تومان

۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پاورپوینت مرمت مدرسه صالحیه قزوین ( پروژه درس مرمت ) ،پاورپوینت مرمت،دانلود پروژه مرمت ،پروژه بازسازی،طرح احیا مدرسه صالحیه قزوین ( پروژه درس مرمت ) ،آسیب شناسی مدرسه صالحیه قزوین ( پروژه درس مرمت )،دانلود پاورپوینت مرمت،پروژه مرمت،مرمت مدرسه صالحیه قزوین ( پروژه درس مرمت )،پروژه مرمت مدرسه صالحیه قزوین ( پروژه درس مرمت )

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن