تحلیل و آنالیز مجتمع تجارینمونه موردی و تحلیل پلان

پاورپوینت تحلیل مجتمع تجاری بازار چارسو در تهران به همراه نقشه ها و تصاویر

پاورپوینت تحلیل مجتمع تجاری بازار چارسو در تهران به همراه نقشه ها و تصاویر

کد محصول :A166

بخش مركزي هر شهر، پر هياهوترين و ديدني‏ترين قسمت آن به شمار مي‏ آيد كه در طي روز جمعيت زيادي در آن رفت‏ وآمد دارند. تهران هم از اين قاعده مستثني نيست. در مركز اين شهر مجموعه ‏هاي بسيار متنوع از بناهاي تاريخي، اداره ‏هاي دولتي، مراكز تجاري، مجموعه‏ هاي فرهنگي، سفارتخانه‏ ها و مراكز آموزشي وجود دارد، تجمع اين‏ها در يك محل حكايت از ظرفيت بسيار بالاي اين بخش از شهر براي راه اندازي مجموعه ‏هاي بزرگ شهري دارد.ايده بازار چارسو، بر اساس توجه به ظرفيت‏هاي نهفته در مركز شهر و ارايه فضاهايي متفاوت و حيات بخش توسط مركز تجاري با تلفيق فعاليت ‏هاي فرهنگي و تفريحي شكل گرفته است. طراحي پروژه بازار چارسو با دو سوال مهم شروع شده است: – چگونگي گنجاندن عملكردهاي فرهنگي و خصوصا فضاي شهري درون برنامه فيزيكي يك مركز تجاري با اهداف خاص اقتصادي – چگونگي ارتباط با محيط اطراف با توجه به تراكم بالاي ساختمان و سطح بزرگ زمين نسبت به محيط اطراف در پاسخ به سوال اول سازماندهي فضايي داخلي پروژه به گونه ‏هاي شكل گرفته است كه نحوه ايجاد فضاي خالي بزرگ مركزي و لغزش پله‏ هاي برقي در طبقات انگيزه‏اي است براي مراجعين تا به دليل كنجكاوي، تمايل بيشتري براي حركت به سمت (void)طبقات بالاتر و كشف عملكردهاي فرهنگي و شهري ايجاد شود. مهمترين تصميم در اين مرحله اختصاص طبقه ششم به فضايي است كه تقريبا هيچ عملكرد مشخصي ندارد (فضاي منعطفي كه عملكرد آن بنا به خواستگاه مردم، شرايط و وقايع روز تغيير مي‏كند) و به عنوان طراح اين امكان را فراهم كرده‏ايم كه برخي از ظرفيت هاي پروژه پس از بهره ‏برداري و بر اساس نياز مردم شكل بگيرد و داراي انعطاف پذيري زيادي باشد. در دو سالي كه از بهره ‏برداري پروژه مي‏گذرد اين طبقه شاهد اتفاقات بسيار متنوعي بوده است: سالن انتظار سينما و تئاتر، ديد و بازديد هنرمندان، استراحت رهگذران خيابان و آشنايي با وقايع روزمره فرهنگي، نمايشگاه عكس، سخنراني، سمينار، برگزاري جشنواره هاي داخلي و بين ‏المللي، اجراي زنده موسيقي توسط نوازندگان خياباني و مواردي كه بر تعداد آنها در مرور زمان افزوده مي‏شود. در پاسخ به سوال دوم سه لايه عملكرد مختلف براي پروژه در نظر گرفته شده است. پايين‏ ترين لايه در پاسخ به همجواري با تقاطع خيابان جمهوري و حافظ با چرخش خود، ورودي را به فضايي جهت مكث عابران تبديل كرده است، لايه مياني دركنار پل حافظ به منظور ارتباط با پل هوايي حافظ دچار چرخش شده است و لايه بالايي كه در ارتباط با مقياس شهري اطراف شفاف شده است و منظري از داخل پروژه به شهر را فراهم نموده است مجتمع تجاري فرهنگي چارسو در زميني به مساحت 5574 مترمربع و با 67150 مترمربع زير بنا واقع در خيابان حافظ و جمهوري به عنوان يكي از حياتي‏ترين شريان هاي ا صلي مركز شهر، موقعيت پروژه را متمايز كرده است.  همچنين، پيش ‏بيني پاركينگ اين مجموعه با ظرفيت 1000 اتومبيل، يكي از مهم‏ترين معضلات مراجعه به مركز شهر را تسهيل مي نمايد.  مجتمع تجاري فرهنگي چارسو با بيش از 332 واحد تجاري از طبقه زير زمين اول تا طبقه چهارم و با متراژ هاي متنوع به صورت نمايان در كنار ويدها شكل گرفته ‏اند.

 

————————————————————————————————————————————————————————————————–مشخصات محصول:

  • نام محصول:پاورپوینت تحلیل مجتمع تجاری بازار چارسو در تهران به همراه نقشه ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:41
  • حجم فایل:5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 50000 تومان

   ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پاورپوینت تحلیل مجتمع تجاری بازار چارسو در تهران به همراه نقشه ها و تصاویر، پاورپوینت تحلیل مجتمع تجاری،پلان مجتمع تجاری، پاورپوینت تحلیل مجتمع تجاری نمونه موردی طراحی مجتمع تجاری،طراحی مجتمع تجاری،نمونه مجتمع تجاری،نمونه موردی مجتمع تجاری،استاندارد طراحی مجتمع تجاری،ضوابط طراحی مجتمع تجاری،دیاگرام مجتمع تجاری،برنامه فیزیکی مجتمع تجاری،مبانی طراحی مجتمع تجاری

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن