تحلیل و آنالیز مجتمع مسکونینمونه موردی و تحلیل پلان

پاورپوینت تحلیل برج مسکونی با کانسپت صلیبی

پاورپوینت تحلیل برج مسکونی با کانسپت صلیبی

کد محصول :A127

  •  طراحی برج مسکونی نوآورانه Belvedere (واژه ایتالیایی به معنی نمایش زیبا)  یک کانسپ با تاثیرپذیری از الگوی چلیپایی است که با محدودیت های سایت، و تجزیه و تحلیل محله های شهر تعریف می شود. موقعیت ساختمان مسکونی Belvedere در محله ای با ساختمان های سازمانی 4 طبقه از دوران پساجنگ واقع شده است که با توجه به طراحی و ارتفاعی که نسبت به ساختمان های اطراف خود دارد، نقطه شاخص منطقه محسوب می شود.
  • با توجه به موقعیت پروژه، شهرداری خواستار کانسپتی بود که از لحاظ معماری و بصری برجسته باشد. موقعیت پروژه به نحوی بود که ساختمان را از هر ضلع قابل دید می کرد. بنابراین قرینه سازی ساختمان در فرم و عملکرد آن منطقی بود. ساختمان بنا به ویژگی های سطحی در زمینی مثلثی شکل با محدودیت های عمده واقع شده است. این محدویت ها شامل الزامات مربوط به حداقل فاصله بین مرزبندی مِلک و شبکه پیچیده تاسیسات مکانیکی زیر ساختمان می باشد. بنابراین محوطه ساختمان محدود به مساحت در حدود 450 متر مربع محدود شده است. (15 درصد از طرح)
  • محدودیت های طراحی برج مسکونی Belvedere منوط به تعیین ارتفاع ساختمان تا حداکثر 11 طبقه بود که همین امر تعداد واحدها را به 44 عدد محدود مر کرد. با این حال قیمت بالای مسکن و زمین باعث میشد تا این پروژه تنها زمانی به خاطر موارد مالی ارزشمند و موثر باشد که این مجتمع از 55 واحد مسکونی تشکیل میشد. لذا رویکرد طراحان به این صورت بود که پایه ساختمان به صورت عمودی گسترش یافته، و سپس طبقات بالای آن به از هسته اصلی ساختمان گسترش یابند و در هر چهارطرف ساختمان به تعداد آنها افزوده شود.
  • سازه ساختمان مسکونی به واسطه سیستم تعادل سازی مساوی نسبت به هسته ساختمان از هر دو سمت حاصل می شود. از این رو ساختار مجموعه با توجه به واحدهایی که در طبقات بالا کنسول شده بود، یک الگوی چلیپایی (صلیبی) را می پسندید. این ساختار متقاطع باعث انعطاف پذیری طبقات شده، و به بیش از 55 واحد آپارتمان را در خود جای داده است. آپارتمان هایی که به لحاظ طراحی متنوع بوده، و دو آپارتمان هیچ شباهتی به هم ندارند. آپارتمان ها به صورت متخلل در چهارطرف هسته مکعبی ساختمان تعبیه شده و دارای یک جنبه مثبت می باشند. اینکه یک بالکن بزرگ برای دو آپارتمان کنار هم تعبیه شده تا فضایی اضافی جهت استفاده از هوای تازه را داشته باشند.

————————————————————————————————————————————————————————————————–مشخصات محصول:

  • نام محصول:پاورپوینت تحلیل برج مسکونی با کانسپت صلیبی
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:59
  • حجم فایل:5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پاورپوینت تحلیل برج مسکونی با کانسپت صلیبی،پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی،پلان مجتمع مسکونی، پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی نمونه موردی طراحی مجتمع مسکونی،طراحی مجتمع مسکونی،نمونه مجتمع مسکونی،نمونه موردی مجتمع مسکونی،استاندارد طراحی مجتمع مسکونی،ضوابط طراحی مجتمع مسکونی،

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن