پروژه معماری جهان

پاورپوینت معماری هند

پاورپوینت معماری هند

کد محصول :A92

آریایی ها در هنگام مهاجرت به هند اقوامی کوچ نشین و قبیله ای بودند، و به خاطر عدم تمرکز در نقطه ای ثابت هنر و معماری قابل توجهی نداشتند و اولین نمونه های به دست آمده از هنر آریایی مربوط به زمان ظهور بودا (566 تا 486 ق.م) است. در طی سده ی ششم ق.م دو دین بزرگ در هند پدید آمدند. یکی آیین بودایی که تأثیر عمیقی بر فرهنگ و هنر هند (در قرن 3 ق.م تا 7 م) گذاشت و دیگر برهمایی که هر چند نفوذی مثل بودا نداشت ولی تا امروز طرفدارانی را در هند دارد. اولین نشانه های تأثیر آیین بودا بر هنر را در دوران حکومت امپراطور «آشوکا» (232 – 273 ق.م) مشاهده می کنیم. از مهم ترین این آثار ستون های یادبود سنگی و حجاری هایی است که بی شباهت به حجاری های هخامنشیان نیست. یکی از آن ها سرستون «آشوکا» در شهر «سرنات» است که زیر نظر حجاران هخامنشی و به دست هنرمندان محلی ساخته شده است.معماری اسلامی هند از دوران سلاطین دهلی قرون 6 تا 10 هجری قمری آغاز می شود. آن ها شیوه ای خاص به نام «هندواسلامی» را مشابه آثار در هنرهای تزئینی رواج دادند که تلفیقی است از معماری هندی (مثلاً استفاده از سنگ برای پوشش و تزیینات) و معماری اسلامی ایران (مثلاً قوس های جناغی و کتیبه ها). منار و مسجد «قطب منار»: این بنا در دهلی است و به نام های «مسجد جامع» یا «مسجد قوت الاسلام» نیز خوانده می شود. قطب منار توسط «قطب الدین ایبک» به عنوان اولین مسجد مسلمانان در هند ساخته شده و در ساختمان آن از مناره ی بناهای کشورهای آسیای میانه تقلید شده است. طرح مناره از «پاپیل» های مضرس (مثلث شکل) تشکیل شده (به ستون های نیمه برجسته ی متصل به بنای اصلی «پاپیل» می گویند.) و در هر قسمت آن کمربندی از کتیبه های ایرانی کار شده است. نمای مناره و مسجد تماماً از سنگ های شنی سرخ و مرمر صاف استفاده شده است. این مسجد الگوی سایر مساجد در هند قرار می گیرد .

————————————————————————————————————————————————————————————————–مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت معماری هند
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:90
  • حجم فایل:5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

  نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

معماری هند،پاورپوینت معماری هند،معماری جهان،معماری هند،سبک های معماری در جهان،هند

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن