پروژه معماری اسلامی

پاورپوینت گرمابه(پروژه درس معماری اسلامی)

پاورپوینت گرمابه(پروژه درس معماری اسلامی)

کد محصول :A72

همان طور که می‌دانید تنها سرزمین و نقطه در جهان که همیشه یکتا‌پرست بودند مردم ایران هستند. باستان شناسان هرگز نتوانستند نشانه‌ای از بت‌پرستی و یا نماد‌پرستی در سرزمین ایران پیدا کنند. ما همواره خدا را در قالب ادیان آسمانی پرستش می‌کردیم. در آیین‌های مختلفی که به سرزمین ایران وارد شدند مانند میترائیسم، مزدیسنا، زرتشت و در نهایت اسلام، به اصل پاکیزگی جسم و روح تایید داشتند و این یکی از اصول اعتقادی مردم فلات ایران بود. به همین دلیل در سراسر قلمروی ایران حمام‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند. بنا به گفته موبد اردشیر خورشیدیان (رئیس انجمن موبدان ایران) ایرانی‌ها نخستین قوم در جهان هستند که برای شست‌وشو گرمابه ساختند. باید دانست که بزرگی حمام و امکانات آن به فاصله شهرها، میزان اهمیت شهر در دوره زمانی خودش و امکانات منطقه بستگی داشت. به همین علت بعضی از حمام‌های ایرانی در اوج تجمل و زیبایی ساخته شدند و برخی دیگر از گرمابه‌ها مانند گرمابه‌های قدیمی شهر تهران کاملا ساده و کوچک بودند.ساخت بناهای عام‌المنفعه و حمام‌های خصوصی در دوره‌های مختلف رواج داشت. در هر زمان امپراتوری‌ها سعی می‌کردند تا با ایجاد بناهای عمومی و خصوصی ضمن ایجاد رفاه به محبوبیت خود بیافزایند. متاسفانه با وجود اشاره‌هایی که در سنگ نوشته‌های باستانی به مقوله حمام شده است، از دورهای پیش از تاریخ شواهدی از نحوه ساخت حمام در دست نیست. قدیمی‌ترین نمونه حمام سازی به دوره هخامنشیان بر می‌گردد. در این دوران حمام‌های خصوصی برای اشراف و چند حمام عمومی برای مردم ساخته شد که نمونه آن در تخت جمشید و کاخ داریوش مشاهده شد. همچنین یک نمونه حمام خصوصی در کاخ پارتی آشور از زمان پارتیان کشف شد.
در زمان امپراتوری ساسانی دسته‌بندی حمام‌ها واضح‌تر شد. به‌طوری‌که حمام‌های مجلل و با کیفیت صرفا مختص اشراف و طبقات بالای جامعه بود و موبدان زرتشتی با ساخت حمام‌های عمومی مخالفت می‌کردند. این رویکرد در حمام‌سازی ایرانی ادامه داشت تا آنکه با ورود اسلام به دلیل تاکید ویژه دین بر پاکیزگی ساخت بناهای عام‌المنفعه مانند حمام، مسجد، مدرسه و بازار به طور گسترده پیگیری شد.

 

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت گرمابه(پروژه درس معماری اسلامی)
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:41
  • حجم فایل:5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

گرمابه،حمام ایرانی،پروژه معماری اسلامی،معماری اسلامی،پاورپوینت حمام،پاورپوینت معماری اسلامی،حمام در معماری اسلامی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن