پروژه معماری اسلامی

پاورپوینت معماری بازار (پروژه درس معماری اسلامی)

پاورپوینت معماری بازار (پروژه درس معماری اسلامی)

کد محصول :A74

بارزترین نماد زندگی شهری و سکونت در زیست بوم های بزرگ ایران زمین، بازار است. بازار به مثابه ستون فقرات شهرهای ایرانی دانسته می شود که نبض حیات اقتصادی، اجتماعی (برگزاری جشن های ملی و مذهبی) و فرهنگی شهر را در خود جای داده و دروازه  های اصلی شهر را به یکدیگر متصل ساخته است؛ بدین ترتیب که بازارهای اصلی و دایمی در امتداد اصلی ترین محور شهری جای می گرفته و از دروازه شهر آغاز گشته و به مرکز شهر ختم می شده است.

بازار بیانگر هویت مکانی اجتماعی است که؛ علاوه بر آمد و شدهای آزادانه بر داد و ستد در زمینه های مختلف دلالت دارد. به دیگر سخن به دلیل هندسه خاص بازار و تعبیه عملکردهای متعدد در این مجموعه علاوه بر تامین خواسته ها و ملزومات بازرگانان، مبادلات فرهنگی اقوام و ملل مختلف، به عنوان عملکردی اجتماعی در این فضا و مکان نمود یافت است.از چنین دریچه نگرشی بازار ایرانی؛ کلان فضای تبادل و تقابل فرهنگ ها به شمار می رود.

بازار از یاخته های خرد تجاری تشکیل یافته است که توسط فضاهایی سرپوشیده به یکدیگر وصل می شوند. اما در ورای آن، در برگیرنده عباراتی همچون؛ قدرت، اعتبار، سرنوشت، حرکت و حکومت می باشد. بنابراین هر حرکت و جنبش عظیمی در حیطه سیاسی و اجتماعی و در پی آن اصلاحات ساختاری در اساس حکومت از درون این مکان اجتماعی، تجاری نشات گرفته است.

 

 

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت معماری بازار (پروژه درس معماری اسلامی)
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:62
  • حجم فایل:5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

بازار،بازار ایرانی،پروژه معماری اسلامی،معماری اسلامی،پاورپوینت بازار،پاورپوینت معماری اسلامی،بازار در معماری اسلامی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن