تازه های معماری

طراحی معماری ویلا بی نهایت

معماری : مهندسین مشاور دژار

معمار مسئول: پریسا اسماعیلی

موقعیت: ایران، دماوند

طراح سازه: دکتر احمدیان

مجری: امیر باقری

مساحت زمین: ۱۱۰۰ متر مربع

متراژ زیربنا: ۸۷۰ متر مربع

سال ساخت: ۱۳۹۷

شرح پروژه 

پروژه ی طراحی معماری ویلا بی نهایت در شهرک هشت بهشت دماوند واقع شده است. سایت این پروژه به متراژ ۱۱۰۰ متر مربع بر روی زمینی شیبدار واقع شده است. با توجه به این شیب و عوامل مختلفی نظیر جهت وزش باد، نور خورشید، چشم انداز بی نظیر طراح پروژه تصمیم گرفت خانه ای طراحی کند که با تمام ویژگی ها تطبیق داشته باشد، در روز نور طبیعی و کافی به داخل خانه نفوذ کند و همچنین تهویه مناسبی برای فضای درونی ایجاد شود. علاوه بر این، طراح به شیب زمین توجه نموده و طراحی بر اساس بهره گیری از شیب زمین انجام شده است بدین صورت که ساختمان به دو بلوک تقسیم و بروی توپوگرافی زمین نشسته است.

یکی از ویژگی های برجسته پروژه، بهره گیری از کنسول ۷ متری که تداعی ‌گر حس پرواز و تسلط بر محیط اطراف است و در عین حال، سادگی احجام به‌کار رفته، حس تواضع در مقابل طبیعت اطراف را تقویت می‌کند.

در ادامه طراحی، با سبک تر کردن احجام صلب و به وجود آوردن فضاهای پر و خالی در میان حجم و تبدیل آن به  فضاهای سبز در طبقات برای ارتباط هر چه بیشتر با محیط اطراف، هویتی مستقل برای بنا ایجاد کرده ایم.

از نکات برجسته دیگر می توان به تلفیق فضای سبز با معماری داخلی و بهره گیری از بام ها به عنوان حیاط طبقات اشاره کرد. در نهایت برای رسیدن به ساختاری مونومنتال برای دستیابی به جذابیت بصری بالا پیچیدگی در عین سادگی هدف طراحی قرار گرفت .

در ادامه با دیدن سایر تصاویر طراحی معماری ویلا بی نهایت ، تاپ معمار را همراهی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن