تحلیل و آنالیز مجموعه ورزشینمونه موردی و تحلیل پلان

تحلیل و آنالیز مجموعه ورزشی رفسنجان اثر مهندس میر میران به همراه پلان ها و تصاویر

تحلیل و آنالیز مجموعه ورزشی رفسنجان اثر مهندس میر میران به همراه پلان ها و تصاویر

کد محصول :A11

این مجموعه ورزشی یکی از سه ساختمان مجتمع فرهنگی-ورزشی رفسنجان است که در زمینی به شکل ذوزنقه قائم الزاویه به مساحت حدود 7500 متر مربع در غرب مجموعه فرهنگی-ورزشی رفسنجان قرار دارد. بنا دارای دو بخش اصلی است: استخرهای سرپوشیده و روباز و سالنهای ورزشی (ژیمنازیوم، سالنهای اسکواش، بدمینتون و یک سالن چند منظوره). زیر بنا حدود 3500 و محوطه سازی حدود 3200 مترمربع و سطح استخر روباز 560 مترمربع است.

معماری مجتمع از معماری یخچالهای متداول در کرمان که نمونه هایی از آنها هنوز هم در رفسنجان موجود است، الگو گرفته و توانسته است بدون ایجاد هیچ گونه محدودیتی در بهره برداری،آن را با یک عملکرد و شیوه ساخت امروزی سازگار کند. مجتمع همانند ترکیب فضایی یخچالهای سنتی، از یک بخش غیر شفاف، که همان گنبد مخروطی شکل است، و یک بخش شفاف، که سقف شیشه ای مورب گسترده ای است بر روی استخر و متکی بر دیواری بلند و طویل، تشکیل می شود. سقف شیشه ای شیب دار تعبیری است از سایه دیوار بلند یخچال بر زمین. فضای ورودی این دو جلوه خارجی متضاد را از درون به هم متصل و با هم یکپارچه می کند. دیوار بلند و کشیده تکیه گاه سقف استخر پس از ایفای نقش خود در تکمیل معماری، از مرکز مخروط شروع می شود و با گستردن چادری بزرگ و شفاف بر روی زمین بازوی خود را در پاسخ به انحنای مخروط خم میکند و می بندد. استخر روباز و سرپوشیده طوری طراحی شده اند که چه از نظر اضلاع و چه از نظر سطح آب کاملاً در امتداد یکدیگر قرار گیرند و سطح واحدی از آب را به وجود آورند.

نکته در خور توجه اینکه تنوع فضاهای مورد نیاز مانند سونای خشک و تر، اتاق ماساژ، بدنسازی، رختکنها، دوشها، سرویسها، انبار، موتورخانه و تصفیه خانه در زیرزمین، بوفه، فروشگاه، جایگاه تماشاچیان، اتاق مربی و قسمت اداری در همکف؛ و رستوران در نیم طبقه ای مشرف به استخر، فضای کلی و خالصی را که از ترکیب یک دیوار بلند و طویل با یک مخروط حاصل شده است مخدوش نکرده اند. سادگی بیرونی بنا در کل فضای درونی و در تقسیمات بسیار متنوع آن نیز تبلور می یابد و حضور متشخصی را معرفی و عرضه می کند.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و آنالیز مجموعه ورزشی رفسنجان اثر مهندس میر میران به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:50
  • حجم فایل:7 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی مجموعه ورزشی رفسنجان ، تحلیل پلان مجموعه ورزشی رفسنجان ،آنالیز مجموعه ورزشی رفسنجان ،نمونه موردی مجموعه ورزشی رفسنجان ،برنامه فیزیکی مجموعه ورزشی ،ظوابط و استاندارد مجموعه ورزشی ،تحلیل و بررسی مجموعه ورزشی ،دیاگرام مجموعه ورزشی ،پلان مجموعه ورزشی ،سرانه مجموعه ورزشی 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن